یاماها یک برند ژاپنی و چند ملیتی است که توسط توراکوسو یاماها (Torakusu Yamaha) در سال ۱۸۸۷ میلادی پایه گذاری شد. در ابتدا مجموعه یاماها به بازسازی و تعمیر اساسی تجهیزات موسیقی آن دوران می پرداخت تا اینکه با گذشت زمان و دستیابی به مهارت در این حرفه توانست شروع به ساخت و ساز دیگر سازهای مختلف جهانی کند که امروزه دنیای موسیقی بدون شک مدیون ایجاد آن ها می باشد.

اما این پایان ماجرا برای مدیران ارشد یاماها نبود! اگر به تاریخچه فعالیتی برند یاماها در طول تمام سال های پس از تاسیس آن نگاهی بی اندازید متوجه می شوید که ژاپنی ها از همان دهه هشتاد به این طرف سنت شکنی کرده اند و برخلاف حرف و سخن یکسری از کارآفرینان و محققان که معتقد هستند برای تبدیل شدن به یک کمپانی جهانی بایستی تنها بر روی یک هدف تمرکز نمود؛ آن ها پیوسته زمینه های فعالیتی جورواجور دیگری را با مجموعه خود آمیخته کردند و توانستند تبدیل به یک غول کاملا قابل احترام در آسیا شوند و امروزه محصولات خود را به دیگر قاره های مدعی در حیطه تولید محصولات خود صادر نمایند.

فارغ از اینکه یاماها بزرگترین تولید کننده پیانو در جهان است و گیتارهای ساخت آن خصوصا در مدل های کلاسیک از نام و آوازه ای بسیار در اقصی نقاط دنیا برخوردار است، آن ها امروزه از تولید کنندگان شاخص قطعات الکترونیکی و کامپیوتری، ربات ها، نیم رساناها، لوازم خانگی، کالاهای ورزشی و شاید برجسته تر از همه آنان؛ یعنی سازنده بهترین موتورسیکلت های دنیا از سال ۱۹۵۵ به بعد هستند.

بد نیست بدانید که اینک چیزی بالغ بر ۲۵ هزار نفر در استخدام این شرکت چند ملیتی هستند. امروزه یاماها در اغلب کشورها دارای شعب و نمایندگی های مختلفی است و بخش تولید موتورسیکلت های آن با نام یاماها موتور کاملا از بخش تولید دیگر وسایل این کمپانی جدا شده است. برای تفکیک این دو زمینه تولیدی از هم نیز مدیران این کمپانی لوگوی برند خود در زمینه موتورها را با رنگ قرمز و در دیگر زمینه ها را با رنگ بنفش مشخص کرده اند.

همچنین در این مقاله بخوانید : معرفی 3 مدل سری c یاماها

فروشگاه موسیقی هارمونی واقع در رشت، گلسار، خیابان ۱۰۹، روبه روی مرکزخرید عرضه کننده انواع ساز، کتاب و لوازم تخصصی موسیقی در رشت و استان گیلان می باشد.

شماره تماس ۰۱۳۳۳۱۱۷۶۶۸ و ۰۹۱۱۵۵۵۴۰۰۶
حرفه ای ها یاماها می نوازند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *